Vanaf 28 mei 2022 komen er regels om klanten van webshops en online platformen beter te beschermen. De nieuwe regels worden tegelijk voor de hele EU ingevoerd, zodat men ook bij online winkelen in andere landen van de EU beter beschermd is.
Welke bescherming?
De bescherming betekent dat er een verbod komt om zoekresultaten weer te geven zonder duidelijk te maken dat het betaalde reclame betreft of dat er is betaald om een hogere plaatsing te krijgen. Verder moeten online handelaren consumentenbeoordelingen voor publicatie controleren op echtheid.
Informatievervalsing
Ook komt er een verbod op het plaatsen of laten plaatsen van valse consumentenbeoordelingen. Bovendien krijgen consumenten meer rechten als ze gebruikmaken van ‘gratis’ digitale diensten waarvoor zij hun persoonlijke gegevens moeten opgeven, zoals sociale media.
Contact
Zijn er vragen over bovenstaand bericht, neem dan vooral contact met ons op via telefoonnummer 0222-314141 voor onze vestiging op Texel of 0223-612255 voor onze vestiging in Den Helder.